ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ – ΔΡΑΣΗ ΙΙΙ ΠΟΛΥΕΤΑΙΡΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ
ΘΕΜΑ: Η ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ, Η ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΣΑΝ ΜΕΣΑ ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ
Δύο χρόνια 1997-98/1998-99 και μία χρονιά προπαρασκευαστική
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
1. Φαλελάκη Ζησούλα ΠΕ12 (Aρχιτέκτων μηχανικός), συντονίστρια του προγράμματος
2. Μαυρίδου Χριστίνα ΠΕ06 (Aγγλικής φιλολογίας)
3. Πάσχος Ανδρέας ΤΕ1 (Προγραμματιστής Η/Υ)
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
1. 1ο ΤΕΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ (Συντονιστικό σχολείο)
2. ΓΕΛ ΦΗΡΩΝ - ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
3. 2ο ΤΕΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
ΣΤΟΧΟΙ
- · Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές/τριες τις ρίζες τους, να γνωρίσουν τον εθνικό τους πολιτισμό και να αγαπήσουν την παράδοση τους.
- · Να δουν το χθες ενταγμένο στο σήμερα. Να αντιληφθούν την πολυδιάστατη προσέγγιση των μνημείων (ιστορική, πολιτιστική, αισθητική, οικονομική, κοινωνιολογική, τουριστική)
- · Να βιώσουν την επαφή με τα μνημεία ως ζωντανούς οργανισμούς της σημερινής πραγματικότητας.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
- 1996 – 1997 Προπαρασκευαστική επίσκεψη της συντονίστριας του προγράμματος στη Σαντορίνη, ετοιμασία της αίτησης – πρότασης.
- 1997 – 1998 Ενημέρωση μαθητών/τριών, ξεναγήσεις, συνεντεύξεις, συλλογή υλικού, συγκέντρωση φωτογραφιών, σχεδίων, διαφανειών.
- 1998 – 1999 Αξιολόγηση των δεδομένων, σύνταξη – διακίνηση, επεξεργασία ερωτηματολόγιων, παραγωγή του τελικού προϊόντος. Διοργάνωση δύο ημερίδων μία στη Σαντορίνη και μία στη Σταυρ/λη για την διάδοση του προγράμματος.
ΠΑΡΑΧΘΕΝ ΥΛΙΚΟ
- 1. Ένα έντυπο με τίτλο «Η συμβασιλεύουσα τότε και τώρα». Σ’ αυτό παρουσιάζεται η
- 2. Θεσ/νίκη μέσα από τα μνημεία της και τους ζωγράφους της.
- 3. Ένα έντυπο "Επταπύργιο – Γεντί κουλέ". Σ’ αυτό παρουσιάζεται το μνημείο ιστορικά, πολιτισμικά. Μέσα από μαρτυρίες κρατουμένων και από ρεμπέτικα τραγούδια γίνεται μια διαφορετική προσέγγιση του μνημείου. Ερωτηματολόγια και αποτελέσματα.
- 4. Παραγωγή CD – ROM με την εργασία.
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: 15 μαθητές/τριες, ταξίδεψαν όλοι για Σαντορίνη.